Kako do prepričljivega življenjepisa
Odlično pripravljen življenjepis je prvi korak za želeni karierni premik, vendar pri tem velja poudariti, da kadrovniki vsakodnevno prejmejo številne prošnje za delo in porabijo le nekaj trenutkov, da preletijo vsak življenjepis. Če vaš življenjepis v tistih nekaj trenutkih ne pritegne njihove pozornosti na vaše izjemne izkušnje, znanja in sposobnosti, je zelo verjetno, da bo romal v arhiv in tam tudi ostal.
V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj koristnih nasvetov, kako pripraviti življenjepis, ki bo pritegnil pozornost delodajalcev in vam zagotovil dostop do najboljših delovnih mest.
1. Držite se bistva
Delodajalec želi natančno vedeti, kaj lahko storite za njegovo podjetje, zato se osredotočite predvsem na svoje strokovno znanje, spretnosti in predvsem posebne dosežke v karieri, ki so pomembni za delodajalca oziroma se skladajo z zahtevami delovnega mesta, na katero se želite prijaviti. Držite se bistva. Napišite življenjepis po meri za vsakega delodajalca. Izogibajte se podajanju za delodajalca nerelevantnih informacij.
2. Takoj povejte, kdo ste
Struktura življenjepisa naj poleg običajnih vsebinskih sklopov, kot so:
- osebni kontaktni podatki,
- pregled relevantnih delovnih izkušenj,
- formalna in neformalna strokovna izobrazba,
- opis konkretnih znanj, veščin in osebnostnih spretnosti,
vsebuje na začetku strani tudi vaš profil. To je nekakšen karierni povzetek z udarnim naslovom, v katerem v treh oz. štirih povedih predstavite svojo edinstveno vrednost za delodajalca – katere so vaše glavne prednosti in usposobljenosti ter kako si želite razvijati svojo poklicno pot.
3. Usklajenost kaže na vašo profesionalnost
Sodoben življenjepis naj ne bi obsegal več kot dve strani A4, bil naj bi logično strukturiran, preprost za branje in lepo oblikovan. Usklajenost celotnega dokumenta kaže na vašo profesionalnost, zato jasno ločite vsebinske sklope, uporabljajte naštevanje z oznakami in bodite dosledni pri uporabi pisave, razmikov med vrsticami, simbolov in barv. Poudarite ključne besede s krepko pisavo in predvsem pazite, da besedilo ne vsebuje slovničnih in pravopisnih napak.
4. Gradite na svoji osebni blagovni znamki
Življenjepis je orodje, s katerim promovirate svojo osebno blagovno znamko v očeh delodajalca. Poleg odličnega življenjepisa in spremnega pisma pa lahko vaša prisotnost na spletu (aktivno sodelovanje v strokovnih združenjih, na konferencah, pisanje člankov ali bloga ter dobro izdelani profili na družbenih medijih, kot so: LinkedIn, Facebook, Twitter) bistveno prispeva k sliki, ki si jo bo ustvaril delodajalec o vas. Večina delodajalcev išče relevantne informacije o kandidatu tudi na spletu.