Pogosto objavljamo nasvete za zaposlovanje in svetujemo, kot vidimo stvari z našega vidika. Tokrat smo se obrnili na zaposlovalca in ga povprašali po konkretnih opažanjih. Katere karakterne lastnosti kandidatov so najbolj zaželene? Katere so moteče? Katere kadre bodo iskali v prihodnosti?
Damijan Omerza skrbi za kadrovanje v uspešnem in hitro rastočem podjetju GoOpti. Od leta 2011 je GoOpti zrasel v mednarodno podjetje, ki se ukvarja s cestnim prevozom potnikov na vse več relacijah in za vse možne razrede potovanj. Po lanski širitvi na italijanski trg v letu 2017 načrtujejo prodor v Španijo, zato so njihove potrebe po kadrih velike, izkušnje s trgom dela pa prav tako. Preberite, kaj nam je v intervjuju zaupal Damijan Omerza in kaj svetuje kandidatom!
Vaše podjetje je v zadnjem času močno zraslo, kar povečuje potrebe po kadrih. Koga najbolj iščete?
Trenutno imamo največ odprtih delovnih mest za trženje in za razvoj. To sta oddelka, ki se bosta v prihodnosti najbolj širila v našem podjetju. Zaradi načrtovanega širjenja poslovanja v tujino za te potrebe iščemo močno marketinško ekipo. Nenehno moramo nadgrajevati, vzdrževati in optimizirati našo platformo in poslovni model, da vse tekoče deluje, da so vse tehnologije podprte in da so vsi uporabniki zadovoljni.
Kje in kako iščete kadre?
Oglase targetiramo predvsem na evropskem trgu. Vemo, da je v Sloveniji veliko dobrih razvijalcev, zato za to delovno mesto vedno najprej močno preiščemo slovenski trg. Pri tem nam pomagajo tudi kadrovske agencije.
Iščete le prek kadrovskih agencij?
Trg vedno preiskujemo na več načinov in to vsem jasno povemo. Najprej iščemo prek lastnih kanalov in tudi prek interne komunikacijske mreže. Priporočila so namreč vedno zelo dobrodošla. Sledijo zaposlitveni portali, targetirano oglaševanje na LinkedInu in kadrovske agencije.
Kako poteka postopek izbire?
Najprej poskušamo prek krajših ali daljših intervjujev in testov ugotoviti strokovnost kandidatov. Ker hitro rastemo in imamo visoke cilje, nimamo časa za učenje in postopno oblikovanje novincev, zato iščemo prekaljene sodelavce z izkušnjami, ki bodo čim hitreje lahko poprijeli za delo.
Kaj je poleg strokovnosti najpomembnejša lastnost pri kandidatih?
Na splošno lahko rečem, da želimo zaposliti prijazne ljudi. Tega se držimo, ker smo v podjetju drug drugemu prijazni.
Želimo tudi na to, da se zaposleni hitro znajdejo. Naše poslovno okolje je dinamično, veliko je usklajevanja, na novih trgih se procesi šele oblikujejo in zato iščemo sposobnost hitrega učenja in prilagajanja. Cenimo, da je posameznik sposoben rešiti problem. Seveda lahko vpraša in mu pomagamo, a od strokovnjaka pričakujemo, da se bo z izzivi soočil in jih rešil.
Ali opažate kakšne lastnosti, ki so pri kandidatih na razgovoru za službo za vas še posebej moteče?
Stres! Na razgovorih so ljudje pod stresom in zato poskušamo kandidate na začetku najprej malo sprostiti. Stres namreč vpliva na odgovore in človek se ne pokaže v pravi luči. Nekateri redno hodijo na razgovore in ves čas iščejo priložnosti, čeprav imajo službo. Taki so vajeni razgovorov. Na drugi strani pa so kandidati, ki so introvertirani, komunikacija jim slabše teče ali pa so več let imeli zaposlitev in niso vajeni razgovorov. Tem poskušamo čim bolj pomagati, da lahko razgovor normalno steče.
Ne želim predalčkati, ampak na splošno tudi opažam, da kljub številnim možnostim in informacijam, ljudje vse manj in vse bolj površno berejo.
Opažate kakšne spremembe pri kadrovanju glede na to, da ste iz malega podjetja postali že kar veliko podjetje?
Opažamo, da se nam je z rastjo podjetja ugled kot delodajalcu zelo dvignil. Ljudje nas vse bolj poznajo s ceste, slišijo zgodbe, so potovali z nami in smo vse bolj prisotni v njihovih življenjih. To vpliva tudi na prijave za zaposlitve. Za nas se odločajo tudi ljudje, ki imajo dobra delovna mesta, a si želijo izzivov.
Kaj bi bil vaš najpomembnejši nasvet kandidatom?
Kandidati naj natančno preberejo oglas!
Če ustrezajo zahtevam, naj se le prijavijo. Če ne ustrezajo, nima smisla. Če kandidati pretežno ustrezajo zahtevam, pa smo pripravljeni tudi malce popustiti in znižati pričakovanja. Delodajalci namreč pogosto objavijo bolj zahteven oglas. Bistveni so pogoji in te naj natančno preberejo. In seveda, naj vztrajajo!